Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04.2010 19:23 - Бакшиш не е Китайски град
Автор: koki1974 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1008 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.05.2010 11:09


Това не е някаква древна Китайска поговорка, а напомняне на сервитьорите в един Китайски ресторант, който посетих наскоро, че за да получат бакшиш е добре да си вършат работата добре, оставяйки добро впечатление в клиентите.

Идеята ми се стори страхотна и започнах да давам бакшиш, само когато съм доволен от обслужването, но се появиха, хора, които даже и се сърдят при липсата на бакшиш, които смятат че съм скъперник. Изглежда някой хора смятат, че получаването на бакшиш е нещо съвсем нормално задължение на клиента и отдавна са забравили защо го получават.

Не мога да разбера откъде е дошло това мислене, че клинета е длъжен. Не съм скръндза, но все пак всеки бакшик трябва да бъде заслужен в противен случай, това не е бакшиш а подаяние.

Получаването на бакшиш е типично за сферата на услугите, където би трябвало когато си доволен, да изразиш своето доволство добавяйки малка сума пари над сметката. Логично обаче, когато останеш недоволен поради някаква причина тази малка сума пари да не бъде дадена и е важно човека лишил се от потупване по рамото да си направи изводи защо се е получило така и дали е да всичко от себе си за доброто прекарване в ресторанта.

Сега е доста тежка криза и предполагам, че трябва да се обръща повече внимание от страна на бакшишополучателите, защо липсва бакшиш и понякога причината за това може и да не е в клиента, а в този който го обслужва. Естествено и самите клиенти са в криза на личните си финанси, както и аз самият и затова преценяват много внимателно, кое струва пари и кое не и след като има по прецизна преценка, е добре да се направи нещо за получаването на бакшиш.

В един друг китайски ресторант, дори имаха наглостта да си изпросят своя бакшиш, като задържаха връщането на рестото твърде дълго време с цел да се откажеш от него, а не доброволно да окажеш своето доволство. Първоначално запонах винаги да слагам точна сума пари, но тъй-като това не винаги е възможно реших просто да се откажа от посещение на самия ресторант. По този начин не само загубиха бакшиша си, но и един клиент и даже предполгам, че не съм единсвтеният човек спрял да посещава ресторанта.

Тъй-като сега е дълбока финансова криза в която повечето хора изпитват финансови затруднение, а ако не ги изпитват то поне много внимателно правят всеки един отделен разход, даването на бакшиш е много трудна работа. Отделно винаги съм смятал, че в трудни времена трябва повече да се работи, много повече от други времена и получаването на бакшиш трябва да повече от заслужен. Дори преди няколко месеца бях на екскурзи в един малък град, където хората се скъсваха да ме накарат да се чувствам добре и бяха наистина щастливи от един лев бакшиш.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: koki1974
Категория: Лични дневници
Прочетен: 292553
Постинги: 539
Коментари: 5
Гласове: 343
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031