Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2010 20:06 - Днешното земетресение ме накара да се замисля
Автор: koki1974 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 489 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 10.09.2010 20:07


Всъщност то не беше едно земетресение, а две накуп и по едно и също време, тъй-като епицентъра на едното беше точно под краката ми го усетих доста по-силно от вчерашното. Вчера не бях сигурен дали изобщо разстърсването не е плод на мойто въображение и затова след това погледнах в новините дали пък не се е е случило земетресение, но днес направо си се люля и както много хора казват това било слабо земетресение, а главният архитект твърди, че всички сгради са били проектирани да издържат на сила от 7.5. по скалата на Рихтер.

Изобщо не искам да издържат на такова земетресение, т.е. не ми се ще да се поставя под изпитание проектите на разни архитекти, но в новината имаше едно ако, което малко ме притесни.

Акото беше, че не трябва да се премахват носещи стение, тъй-като това е едно условие всичко да е по проекта, но след като знам как Българина е голям майстор и как от всичко разбира не разбрах, кой гарантра че примерно в моя блок, някой не се е разширил и за тази цел да е премахнал някой носещи стени. Не че някой го е направил, ама след като никой не контролира процеса ми е много странно, кой може да каже със сигурност че няма опастност от падане на блока.

Самия факт, че има предположението не трябва да се махат носещи стени е малко обезпокоителен, защото предполагам, че повечето хора като мен дори и не знаят какво точно означава този термин. Аз не съм махал никакви стени, защото моя апартамент си ме кефи във вида в който е, но кой гарантира че примерно някой съсед не е проявил труд и творчество.

Сигурно се разчита на самосъзнание и професионализъм от страна на майсторите за ремонт на апартаменти, които може би знаят какви стени не могат да се махат и какви могат и само се моля да няма изпитание на сгради чрез по-високи земетресения - нещо, което дори и да искаме не можем да контролираме.

Сигурно е много трудно, да не говоря че и сигурно ще струва много пари да се проверят всички апртаменти в София, дали някой от тях не е останал без носещи стени и по този начин да представлява заплаха за обитателите на самият апартаметн и за останалите обитатели на блока.

Жалкото е че хора като мен дори и да искат не могат да разберат дали липсват носещи стени и такива подхвърляния ме вкарват в разни размисли.




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: koki1974
Категория: Лични дневници
Прочетен: 292501
Постинги: 539
Коментари: 5
Гласове: 343
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031